Tuntikuvaukset

Astangajooga

 

Astangajooga on liikunnallinen joogamuoto, jonka keskeisenä tavoitteena on kehittää keskittymiskykyä, aistihuomiota ja läsnäoloa sekä tätä kautta tasapainottaa kehoa ja mieltä. Astanga puhdistaa kehoa poistamalla kuona-aineita. Se myös lisää voimaa ja notkeutta. Astangassa on vaikeitakin liikkeitä, mutta harjoittelussa lähdetään aluksi kevyesti liikkeelle ja edetään pikkuhiljaa kohti vaikeampia liikkeitä joten notkeuden tai voiman puute ei ole este astangan aloittamiselle.Astangajooga aloitetaan käymällä viikonloppukurssi, josta saa valmiudet osallistua alkeistason viikkotunneille.
Tunnit ja kurssit: Rauman Astangajooga

Lue lisää >


Flow yoga

 

 

Flow-jooga on tasapainoa, liikkuvuutta, kestävyyttä ja voimaa lisäävä joogatunti, jossa keskitytään hengityksen ja liikkeen sulavaan yhdistämiseen. Flow sopii erinomaisesti ihan kaikille — aiempaa joogaharjoittelua ei tarvita!
Ohjaajat: Melina Valliluoto ja Nina Viljanen

 

Foam rolling

 

 

Foamrolling on kätevä väline, jolla saadaan hyvinvointia edistävä vaikutus, niin lihaksien, kuin lihaskalvojenkin kautta. Näitä työstämällä parannetaan kehon tuntemusta, kehonhallintaa, sekä liikkeiden laatua. Lisäksi parannetaan liikkuvuutta, ja sitä kautta liikeratoja. Toiminnallinen kehonhuoltotunti. Rullaillen ehkäistään revähdyksiä, mahdollistetaan tukilihasten toiminta, ja parannetaan ryhtiä.
Ohjaaja: Heli Saine

 

Ilmajooga

 

 

Ilmajoogassa käytetään apuvälineenä vyötärön korkeudella olevaa kangaslenkkiä eli hammockia. Katosta kiinnitetyn pitkän kangaslenkin avulla voidaan tukea kehon paino, ja tehdä siten useita vaativiakin liikkeitä turvallisesti ja rauhallisesti. Ilmajoogan avulla voit kiinteyttää ja vahvistaa lihaksia, sekä lisätä kehon liikkuvuutta. Varustaudu ilmajooga-tunnille ihonmyötäisillä pitkillä housuilla ja vähintäänkin t-paidalla. Huomioithan että poistat myös kaikki korusi tunnin ajaksi, jotteivat kankaat rikkoudu.
Ohjaajat: Liina-Maija Huuhka, Petra Oksanen ja Nina Viljanen

 

Juniorisirkus

 

 

Sirkukseen tulevan ei tarvitse osata sirkustaitoja, vaan tarkoituksena on harjoitella monipuolisesti erilaisia sirkuslajeja kannustavassa ja hauskassa ympäristössä. Tunneilla pääsee testaamaan myös erilaisia sirkusvälineitä sekä harjoittamaan kehonhallintaa hauskoilla temppuradoilla.
Ohjaaja: Elina Vahvelainen

 

Keppijumppa


 

 

Tunti tähtää erityisesti selän, niskan ja hartiaseudun hyvinvointiin. Kevyt tunti sopii kaiken kuntoisille ihmisille, jotka haluavat ennaltaehkäistä ja hoitaa selkäongelmia.
Ohjaajat: Pauliina Nordberg ja Heli Saine

 

Peak Pilates

 

 

Pilates sopii kaikille ikään, sukupuoleen ja kuntoon katsomatta. Basic Mat-tunnilla tehdään klassisia pilates-liikkkeitä ja opetellaan löytämään oma "powerhouse". Lihaksista tulee notkeammat ja pidemmät, myös niistä, joiden olemassaolosta et edes tiennyt.
Ohjaajat: Riina Taavitsainen ja Petra Oksanen

 

Perusvoimistelu lapsille

 

Tunneilla harjoitellaan motorisia perustaitoja ja voimistelun lajille tyypillisiä liikkeitä. Tunnilla harjoitellaan hyppyjä, tasapaino- ja vartaloliikkeitä sekä akrobatiaa ja liikkuvuutta. Perusovoimisteluun ei vaadita aiempaa kokemusta voimistelusta.
Ohjaaja: Liina-Maija Huuhka

 

Selkätunti

 

Rauhallinen ja aktiivinen kehonhuoltotunti. Tunti on tarkoitettu selän, niska-hartiaseudun ja olkapään ongelmien kanssa kamppaileville ihmisille tai heille, jotka haluavat ennaltaehkäistä erilaisia työ- ja liikuntaperäisiä vaivoja. Ei ole väliä oletko minkä ikäinen tai kuntoinen, sillä tunnilla jokainen tekee liikkeet omaan tahtiin ja jokaiselle löytyy oma variaatio liikkeiden toteuttamiseen. Tunteja ohjaa Walimon fysioterapeutti, jolta saat ryhmätunnin aikana yksilöllistä ohjausta ja neuvontaa harjoituksiin.
Ohjaaja: Saara Tikka

 

Tankotanssi

 

Tankotanssin alkeistunneilla lähdetään liikkeelle tangon pystyttämisestä, luotosta tankoon ja oman kehon hallinnasta. Peruskurssilla opetellaan tankotanssin perusliikkeitä muutaman liike kerrallaan, jokainen itseään kuunnellen. Tunnit koostuvat alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta, aikaisemman kertaamisesta, muutaman uuden liikkeen opettelusta sekä loppuverryttelystä. Alkeiskursseilla löytyy omat ryhmät aikuisille ja lapsille. Jatkoryhmissä kerrataan aikaisemmin opittua ja opetellaan uusia tekniikkaliikkeitä.
Tuntivaihtoehtoja: tankotanssin alkeiskurssi, tankotanssi koreo ja tankotanssi tekniikka.
Ohjaajat: Liina-Maija Huuhka ja Jenny Rajahalme

 

Trx

 

Toiminnallinen tunti, jossa välineenä käytetään joustamatonta TRX® hihnaa. Vastuksena käytät omaa kehoasi ja tehoa voi lisätä tai vähentää muuttamalla vartalon kallistuskulmaa. Tunti haastaa erityisesti keskivartalon lihakset ja tasapainon. 
Tuntivaihtoehtoja: Trx easy 45, TRX 45 aamut, TRX 55 ja Äijä TRX
Ohjaajat: Pauliina Nordberg, Petra Oksanen, Riina Taavitsainen ja Rami Välimaa

 

 

Walimo dance

 

Tunti on menevä, monipuolinen ja soveltuu ihan kaikille. Tanssilajeja on useita: jazztanssia, showtanssia, streettiä, nykytanssia ja balettia. Kaikkien lajien takana on kuitenkin oman kehon hallinta. Tunti sisältää erilaisia koreografioita, jotka auttavat ylläpitämään sekä edistämään kehon hyvinvointia. Mieltä sekä kehoa piristävä liikuntahetki!
Ohjaajana: Salla Vaittinen

 

Walimo Workout

 

Toiminnallinen tunti joka haastaa kehon ja mielen. Liikkeet tehdään kiertoharjoitteluna ryhmissä, ne ovat helppoja eikä tunti sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Syke saadaan kattoon, hauis kasvamaan ja keho kiinteytymään!
Ohjaajat: Pauliina Nordberg, Emilia Perkkola ja Riina Taavitsainen

 

Venyttely

 

Tunnilla tehdään avaavia liikkeitä ja dynaamisia- sekä eripituisia venytyksiä. Erilaisten liikkuvuusharjoitteiden kautta haetaan lisää liikkuvuutta. Säännöllinen venyttely helpottaa lihasjumeja, parantaa ryhtiä ja rentouttaa oloa.
Ohjaaja: Riina Taavitsainen

 

Yin yoga

 

Yin Yoga on meditatiivinen, rauhallinen, hidas, syvävenyttävä ja voimia palauttava joogalaji. Asennoissa eli asanoissa viivytään muutamasta minuutista aina kymmeneen minuuttiin – tällöin venytykset kohdistuvat syvälle kudoksiin.
Ohjaajat: Melina Valliluoto ja Nina Viljanen